Pro druhou letošní horskou dovolenou jsme si zvolili Rakousko.

Ráno počasí nevypadá nic moc a tak na středu volíme procházky po městech. Dopoledne Salzburg, odpoledne Innsbruck.
Odpoledne přijíždíme do naší cílové destinace, městečka Kirchberg in Tirol, které leží vedle světoznámého lyžařského střediska - Kitzbühel.
Kaprunské přehrady
Ve čtvrtek ráno se přesouváme jihovýchodním směrem ke Kaprunským přehradám. Parkujeme v obrovském, jedenáctipatrovém parkovišti, které je překvapivě zdarma. Přijíždíme dost brzy, takže v pohodě stíháme první autobus směrem k dolní přehradě Wasserfallboden a horní Mooserboden. Zajímavostí na trase je speciální výtah, na který se vleze až cca 200 lidí a překonává svah o sklonu až 81 procent. Poté opět přesedáme na autobus a dojíždíme až k horní přehradě.
Náš prvotní plán byl vyjet nahoru autobusem a dolů sestoupat po svých. Nicméně u přehrady si říkáme, proč nevystoupat ještě výše? A tak vyrážíme směr chata Heinrich Schwaiger Haus, která leží ještě o zhruba 800 metrů výše. Cesta ubíhá pomalu, kopec je místy opravdu prudký a jeden kilometr nám trvá i půl hodiny.
Když dorazíme na chatu, máme toho docela dost, a tak rozhodně nepohrdneme dobrou polévkou. Přeci jen je to stále půlka cesty.
Teplé jídlo a pohled na okolní třítisícovky nám dodají energii a můžeme vyrazit dolů. Nicméně už teď je nám jasné, že po sestupu nám kolena nepoděkují. Za dvě hodinky jsme zpátky u přehrady a máme radost, že se můžeme svézt dolů autobusem. Další kopec dolů bychom si už moc neužili :)
Gaisberg a Gaisbergjoch
Na pátek volíme túru po okolních kopcích - Gaisberg a Gaisbergjoch. Oddechová trasa to úplně nebude, což je nám jasné hned po prvních metrech a stoupání kolem sjezdovky. Ta samozřejmě začne jezdit hned, jakmile vystoupáme k její horní stanici. Tady si užíváme i poslední výhledy do krajiny, protože před zdoláním vrcholu se zatáhne a okolní krajinu můžeme obdivovat jen z panoramatické fotky u vrcholového kříže. pátek volíme túru po okolních kopcích - Gaisberg a Gaisbergjoch.
Wilder Kaiser
Na poslední den máme naplánovanou túru pohořím Wilder Kaiser. Z vesničky Going šlapeme vstříc ostrým skalnatým vrcholům. Stezka Panoramaweg dělá čest svému jménu, celou vrcholovou partii se nám otevírají parádní výhledy - a to jak právě na Císařské hory, tak i na vzdálenější třítisícovky včetně nejvyšší hory Rakouska Grossglockner. Většinu čtrnáctikilometrové trasy šlapeme sami, až při sestupu potkáváme pár dalších turistů. Přivstat si má své výhody :)