Den první a druhý (3.7. a 4.7.)
Směr Švýcarsko vyrážíme v pátek odpoledne - před státními svátky mám trochu obavu hlavně z naší D1, ale naštěstí nás žádná kolona nezastihla, takže k večeru přijíždíme do hotelu Starý Mlýnec kousek od Rozvadova, kde se trochu prospíme.
Budíček ve 4:00 byl zbytečný. Vstávám ve 3:00, usnout už nejde a tak vyrážíme na cestu. Nevadí, aspoň budeme dříve ve Švýcarsku. Přejezd přes Německo uteče rychle a brzy překračujeme hranice do Švýcarska. Překvapuje mě, že nás nikdo nekontroluje, vlastně bychom si ani nevšimli, že jsme za hranicemi (nebýt cen pohonných hmot ve francích). Na první benzince kupujeme dálniční známku a pokračujeme směr Zürich.
Tady si máme na letišti vyzvednout Travelers WiFi (https://www.travelerswifi.com/), jelikož volání a data jsou ve Švýcarsku drahá jako prase :) Takto budeme mít navigaci a případně hledání míst a informací bez starostí.
Po menších peripetiích při výjezdu z letiště (nedostali jsme žádný lístek a rozpoznání SPZ prošlo až na cca pátý pokus), jedeme dále směr Lucern.
V Lucernu si uděláme krátkou procházku kolem jezera (Vierwaldstättersee), omrkneme Kapellbrücke (nejstarší zastřešený dřevěný most v Evropě). Na žádnou velkou prohlídku města ale nemáme moc náladu, po cestě už nás všechno bolí a těšíme se na sprchu, jídlo a postel (ideálně v tomto pořadí).
Po cca 1200 kilometrech konečně příjíždíme do naší první cílové destinace - vesnice Lauterbrunnen. Zde se ubytováváme v chatové osadě v malé dřevěné chatičce (https://www.airbnb.cz/rooms/43878485). Popis na Airbnb odpovídá realitě (The Alpenruh Shack with jaw-dropping valley views - aneb výhledy, z kterých vám spadne čelist). Nicméně větší "kochačku" odkládáme na další den a ještě za světla usínáme.
Jelikož ranní a dopolední předpověď vypadá dobře, vydáváme se na vrchol Männlichen. Z vesnice Lauterbrunnen šlapeme do vesničky Wengen (pohodová procházka to moc není, na 2,5 kilometrech nastoupáme cca 450 výškových metrů). Cesta ale uběhne rychle a kolem půl deváté už vyrážíme lanovkou na vrchol.
Počasí sice není stoprocentní, i tak se kocháme výhledem na tři velikány - na Eiger (3967 m.n.m.), Mönch (4107 m.n.n) a Jungfrau (4158 m.n.m.). Vůbec nevím, kam se dřív dívat a co dřív fotit. I pohledy do údolí Lauterbrunnen, kde se nachází 72 vodopadů, jsou okouzlující. Po zhruba hodině a půl na vrcholu se začíná zatahovat, sjíždíme tedy lanovkou zpět do Wengenu a pak opět po svých až do chatičky.
Večer se ještě projdeme k vodopádu Staubbach (třetí největší vodopád ve Švýcarsku).
Na první den je to zážitků až nad hlavu. Slyšel jsem, že bude Švýcarsko krásné, ale má očekávání byla jednoznačně překonána.