Den první - Bled - pondělí - 4.7.2022
Cestu do Slovinska jsme začali už v neděli, kdy jsme si udělali mezizastávu v Grazu. Takže do Bledu to máme už jen cca dvě a půl hodiny. Nakonec přijíždíme kolem jedenácté hodiny. Parkujeme blízko centra, nicméně zjišťujeme, že žádný automat nebere karty a drobné samozřejmě nemáme. Takže zaplatíme hodinu z posledních drobných a rozměnění spojujeme i s obědem. Po koupi dalšího lístku (hodina parkování = 3 eura), se vydáváme na cestu kolem jezera a na vyhlídky na kopích Ojstrica a Mala Osojnica (vyhlídku z nejvyššího kopce Velika Osojnica kvůli velkému horku a dusnu vzdáváme). Nimcéně i z těchto dvou míst je krásný výhled na celé jezero.
Den druhý - Črna Prst - úterý - 5.7.2022
Na další den hlasí na odpoledne bouřky, tak plánujeme výšlap někde po okolí. Nakonec volíme výšlap na vrchol Črna Prst (1844 m), který je bokem od všech profláknutých míst a středisek. Vyrážíme ze lyžařského střediska Ravne V Bohinju, které má (dle stavu lanovek), svou slávu již za sebou. Kolem chaty Orožnova koča na planini za Liscem pokračujeme přímo na vrchol a zastavujeme se i na chatě Dom Zorka Jelenčiča, kde nepohrdneme tradičním slovinským Ričetem (hutná polévka s kroupami, masem a zeleninou). Jelikož se nechceme vracet stejnou cestou zpět, volíme trasu přes osadu Planina za Črno Goro a odsud zpět až k autu. Za celou cestu jsme na turistickém chodníku potkali přesně dva lidi, takže jsme si užili krásný den v horách téměř o samotě.
Trasa: Ravne V Bohinju - Orožnova koča na planini za Liscem - Črna Prst - Čez Suho - Planina za Črno Goro - Ravne V Bohinju - cca 14.5 km, 4.5 hod., nastoupáno 114O m
Den třetí - Viševnik - středa - 6.7.2022
I když výšlap na nejvyšší horu Slovinska - Triglav - v plánu nemáme, nemůžeme si nechat ujít výhled na něj. Volíme tedy výšlap na Viševnik, který je vcelku snadno dostupný a nabízí parádní panoramata, právě i s Triglavem v pozadí. Kolem osmé ráno parkujeme blízko biatlonového střediska Pokljuka. Odsud stoupáme přes sedlo Plesišče až přímo na vrchol Viševnik (2050 m). Máme opět štěstí, na vrcholu jsme zatím sami (asi po půl hodině při sestupu už vidíme na vrcholu tak patnáct lidí, takže určitě se vyplatí vyrazit co nejdříve). Z vrcholu pokračujeme do sedla Srenjski preval a následně směrem do osady Planina Konjščica, osud pak zpět směrem k parkovišti.
Trasa: Rudno polje - Plesišče - Viševnik - Planina Konjščica - Rudno polje - cca 11.3 km (i s několika špatnými odbočeními :)), 3.5 hod., nastoupáno 850 m
Den čtvrtý - soutěska Vintgar - čtvrtek - 7.7.2022
Na středu hlásí déšť a bouřky, volíme tedy pohodovou procházku v blízké soutěsce Vintgar. Parkujeme u městečka Višelnica, odkud pokračujeme pěšky kolem cesty až přímo k soutěsce. Vstupenky máme již koupeny přes internet na konkrétní čas (8:00), takže si můžeme užít soutěsku ještě téměř prázdnou. Zpátky scházíme kolem kostelíka Sveta Katarina a po místních pastvinách až k autu.
Den pátý - Slemenova špica - pátek - 8.7.2022
Na poslední celý den ve Slovinsku plánujeme túru na vrchol Slemenova špica (1911 m). Kolem sedmé hodiny ráno přijíždíme na parkoviště pod skokanské můstky v areálu Planica. Odsud pokračujeme údolím až k chatě Tamar, kde začíná cesta pomalu ale jistě stoupat vzhůru. První náročnější úsek nás čeká asi po 1 km výstupu od chaty - musíme přejít prudkým svahem s mokrými kameny. Opatrně to ale jde zvládnout, dolů by to bylo horší. Dále pokračujeme lesem až téměř k vrcholu Slemenova špica, kde je již více turistů (po cestě nahoru jsme nepotkali nikoho :)). Je to dáno tím, že vrchol je vcelku jednoduše přístupný ze sedla Vršič. Po krátké pauze a pár fotkách na vrcholu máme v plánu vyrazit zpět přes sedlo Grlo. Nicméně když jsme cca 1.5 km od chaty Tamar, čeká nás nemilé překvapení. Před námi se otevírá zlověstně vypadající suťovisko, obklopené strmými skálami. Na sestup bez helmy a hůlek se moc necítíme a hlavně nechceme riskovat (před odbočkou na suťovisko jsme navíc viděli ceduli o nebezpečném terénu - nejsme si ale jisti, zda se vztahovala právě k tomuto suťovisku). I když máme ještě dost času, víme, že cesta zpět bude dost náročná. Stoupáme tedy zpět k odbočce pod Slemenovou špicou a pokračujeme do sedla Vřsič. Síly doplňujeme jídlem na jedné z chat a vcelku rychle klesáme dolů až k řece Pišnica, odkud pokračujeme do Kranjske Gory. Poslední úsek trasy kolem cesty je ale nezáživný, jelikož vede po asfaltu kolem cesty. Po cca 30 km cestě jsme konečně rádi, že už máme toto putování za sebou :)
Trasa: Planica (parkoviště) - chata Tamar - vodopád Slap Črne vode - sedlo Slatnica - Slemenova špica - Vratca - Jasna - Kranjska Gora - Planica, 8 hod., 30 km, nastoupáno 1570 m
Den šestý - přesun do Rakouska - sobota - 9.7.2022
V sobotu se pomalu přesouváme blíže k domovu, mezizastávku ale plánujeme ještě u jezera Gosausee a v Hallstattu.